tisdag 29 mars 2011

hejsan svejsan!!

tjena!

idag har jag varit i skolan som vanligt och efter det va jag med matilde!!
Här e hennes blogg!!  http://www.matolde.blogg.se/
den är super bra hihi!

Matilde och jag har typ bara sett på tv, sedan spelade vi lite sims 3... vi hade super kul.

nu sitter jag här framför datorn och äter vindruvor^^ haha

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men här kommer iaf ett recept:
SYLTKAKOR

Ingredienser

20 stycken
  • 4 1/2 dl vetemjöl
  • 1 dl strösocker
  • 200 g smör eller margarin
  • Fyllning:
  • ca 1 dl hallonsylt eller liknande

Gör så här

  • Hacka samman ingredienserna. Forma degen till en rulle ca 25 cm lång och ca 4 cm/diameter. Lägg rullen kallt en stund. Skär den i skivor. Lägg på bakplåtspapper på plåt. Gör en fördjupning med fingret mitt i varje kaka. Det brukar gå bra när kakdegen mjuknat något. Fyll groparna med sylt. Grädda kakorna i 175 graders ugnsvärme ca 15 minuter.
KLAR!!

haha bild:

Aa, bilden väldigt stor... Jag vet!!

men iaf vi ses!! kram kram

1 kommentar:

  1. Ja, vi hade det verkligen super roligt! Haha, mumsi med vindruvor hihi ♥
    Hoppas att kakorna blev goda (ifall du bakade kakor) ses imorgon!
    Måste leka med dig snart igen. Pöss♥

    SvaraRadera